"Alesso e dintorni", dal puint di Braulins al puint di Avons

"Alesso e dintorni", dal puint di Braulins al puint di Avons

giovedì 15 luglio 2010

Dibattito sul lago: il parere di prè Gjulio

Il nesti lâc a riscjo

Dal 1975 chei che a fasevin la autostrada a vevin stabilît di fâ doi plaçai di area di servizi inta campagna dongja dal lâc: miârs di metros cuadrâts. Duta la int a à lotât, tignût dûr, ocupada la nesta cjera , fint che il President da Regjon, Toni Comel, al è vegnût di persona a fermâ il progjet. E cumò, magari sterps e baraçs, ma, inveza di un planâli di peton e di catram, j vin la nesta cjera.
Cumò a ulin ruvinânus il lâc. Cun pompas cu la bocja granda como una galarìa, a intindin di zupânus su l'aga dal lâc fint intal lâc di Verzegnas. Ma parcè? Par cjapâ beçs, par ve pui aga che a ven ju a movi las turbinas da centrâl e par vendi la corint che a fasin. Cu la nesta aga, cul nesti lâc, lôr a àn di deventâ siorons. A disin che il nivel da l'aga al cressarà e al calarà nomo di un metro in dì (il lâ e il tornâ al sarès ogni dì), ma
1) e se lôr a fasin calâ il lac di doi, di tre, di cuatri o cinc metros, cui ju ferma?
2) E cuant che ches bocjatas di pompas a zupin l'aga, a tirin su il paltan che, in tancj agns, dopo il disastro da centrâl da Sade, a si è ingrumât metros e metros sul font dal lâc. Alora al deventa duta una malta di paltan, e cuant che l'aga paltanada a torna ju di Verzegnas, ce devential il nesti lac?
3) Metìn, al ven un an di sec, como ch'al è capitât tantas voltas; il lâc a si sbassa. Lôr a zupin simpri l'aga che a ur coventa e alora ce devential il nesti lâc? Una poça di paltan, par simpri.
E dut e nomo par che lôr a cjapin beçs, beçons, ansit, a disin chei che a si intindin unavora pui di me.
E pai lôr beçs nô j vin di viodi a murî il nesti lâc.
Int di Delès, j no ài mai fat il predi fra di vuâtis par intares. E alora crodeitmi: no stait a lassâsi tirâ ator das tabajadas da l'Azienda Edipower che a ûl meti inmò di pui las mans sul nesti lâc. A contin nomo balas, parcè che a fasin par intarès! E cuant che i grancj a fasin par intarès, a scjafoin la cosiença, la justizia e la int.
Tal grant e tal piçul, il beç al è carogna, e al deventa il diu dal mont.
Intant il Comun al à dî a la int clâr se al à aprovât il progjet, se al saveva ce che al aprovava e s'al intint di comedâ las rôbas.
Fasìn di dut par chest disastro che a nus ruvina la pui biela roba che j vin a Delès a nol deventi!
Mandi
Pre Gjulio plevan
(di 37 agns di Delès)

(da: Dalès, un timp par vivi, luglio 2010)

4 commenti:

  1. Finalmente; dopo lunga attesa, noto con soddisfazione di intravvedere una piccola lucina infondo al tunnel di questo sito, fino ad ora, abulico e privo di emozioni vere. Finalmente una persona dice veramente ciò che pensa, senza peli sulla lingua, senza paura di infastidire e contraddire le autorità politiche/amministrative locali. Un prete? Ma pensate voi, mi ricorda tanto il combattivo Don Camillo. Dunque i miei più sinceri complimenti e la nostra ammirazione al nostro Don Giulio per il suo fervido carattere combattivo, per la sua innegabile spontaneità e la sua lungimiranza. Nonostante alcune volte non sia stato apprezzato da tutti, per le sue evanescenti posizioni, questa volta gli dobbiamo dare atto che è uno dei pochi che ha avuto il coraggio di dire liberamente e pubblicamente la sua. Invece notiamo; di comportamento completamente contrario il suo rispettabile collega di Cesclans, Don Bellini, che ha da subito adeguatamente cambiato opinione quando la Società Edipower gli ha proposto e poi attuato a proprie spese, l’illuminazione notturna della Pieve di S. Stefano di Cesclans. Niente che dire, che splendore! Come dice bene il buon Don Giulio “ cuestion di beçs”. Dai Don Gjulio, fuarce ten dur almancul Tu.(Brancs)

    RispondiElimina
  2. Veramente anchio lo penso, Prè Gjulio vai.... sei tutti noi, cercheremo di seguerti, se ne siamo capaci.

    RispondiElimina
  3. Grazias Gjulio! Cj spietavin ... i savevin che tu eras cun nou e che prin o dopo tu cj sares fat sintii.
    Cumò i lin indevan pui volentir.

    RispondiElimina
  4. .... mi dismenteavi di dii che, comunque, la me opinion su chest blog, sul bloggher, a no cambia. No mi plasin i oportuniscj, che ca no si sporcjn las mans e chei ca no mostrin la musa.
    Grazie di nuf a Gjulio.

    RispondiElimina

Ogni opinione espressa attraverso il commento agli articoli è unicamente quella del suo autore, che conseguentemente si assume ogni responsabilità civile, penale e amministrativa derivante dalla pubblicazione sul Blog "Alesso e Dintorni" del testo inviato.
OGNI COMMENTO, ANCHE NELLA CATEGORIA ANONIMO;, DEVE ESSERE FIRMATO IN CALCE, ALTRIMENTI NON SARà PUBBLICATO.
Grazie.